Anorexia

Anorexia tycker jag är något som är jävligt hemskt. Att dom kan se sig själv "tjocka" men egentligen är hur smal som helst. Jag känner en som hade anorexia förut, men vet ni? Man har alltid kvar anorexia, det går verkligen inte att få bort helt. Även fast dom kanske ser ut att må bra nu, och äter bra och allt sånt.. Dom tänker på varenda liten sak som stoppar i munnen. Jag läste också en blogg här om veckan, det handlar om en tjej som har anorexia, hon skrev så här " Min frukost idag var en isbit ". Seriöst? Och hon skriver också om hur gott det skulle vara med julmust och hur mycket hon saknar mat hela tiden.
Jag vet också några i min ålder som BANTAR, ja, bantar... Fattar inte riktigt grejen? Det hemska är att dom är inte tjocka på nåt sätt. Ni har inte ens växt klart, och snälla, ni är 14-15 år. Okej om man har blivit mobbad och vill göra något åt de, men jag känner faktiskt inte en ända som har blivit mobbad för sin vikt, utan dom bantar ändå. Visst det är okej om man säger att man ska dra ner på godiset lite, men alltså när man aldrig äter nånting, och dessutom tränar? Man kommer ju bryta ihop till slut, man kommer inte orka helt enkelt.

Så jag säger det här till er där ute som vill börja banta, bantar, eller har ätstörningar. Snälla ni är vackra som ni är, ni ska inte behöva ändra på er !♥
Usch, det är så sjukt. Och ja, vissa bilder är nog redigerade, men vissa är inte de... Tycker att det är så hemskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: